måndag 15 oktober 2012

Ny mascara


Efter att tidigare ha berättat om min horribla upplevelse med min mascara från maybelline så kunde jag faktiskt tillåta mig själv att köpa en ny, trotts min no makeup ban. Det blev denna från Elizabeth Arden som på Kicks ligger på maffiga 275 kr. Jag har gärna velat prova en mascara i de övre prisgrupperna så när jag såg den på Gekås för 79 kr så kunde jag inte låta blir. Och vilken tur att jag inte gjorde de!

Den här mascaran är tusen gånger bättre än min gamla, den kladdar inte, den trillar inte ner, den håller hela dagen! Det enda negativa, för utom orginalpriset då, är att den inte gör så mycket. Fransarna blir jättefint separerade men så mycket volym infinner sig inte trotts namnet "Maximum Volume Mascara". Det är med andra ord en jättebra vardags mascara. Jag kommer inte köpa den igen om jag inte hittar den på Gekås igen dels för den minimala effekten men del för att mascara är en sån sak som jag gärna prova nytt av. 

Den får ändå 4/5 från mig!

Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar