torsdag 13 december 2012

Axén VS Aussie


Något som jag tycker är väldigt roligt att prova mig igenom är inpackningar till håret. Det finns så mycket som skall kännas bra för att jag ska tycka att det ska vara en bra inpackning. Det skall kännas att den fungerar, både i duschen och efteråt, den ska lukta gott, inte vara galet dyr och ska helst vara dryg också. Två inpackningar som uppfyller alla de kraven är Björn Axén Deep Repair Conditioner och Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor. Vad skiljer då de två åt?

Björn Axén skall vara i 20 min och luktar starkt utan vanilj. Det är inget som dröjer sig kvar i håret vilket är lite synd. Konsistensen är tjock, nästan som ett bodybutter men det krävs inte mycket för att få produkt i hela håret. Jag brukar lägga inpackningen i håret, sätta upp det och raka benen medan den verkar. När man sköljer ut den är håret silkigt och mjukt. Detta håller i sig tills nästa gång man tvättar håret.

Aussie's inpackning skall som namnet avslöjar bara sitta i 3 min för full effekt. Den har en lukt som är lite obestämbar. Ibland tycker jag den luktar bränd plast och ibland luktar den godis. Med denna inpackning så dröjer sig doften kvar i håret men effekten är inte lika långvarig. I duschen så känns det inte som den gör så mycket när man däremot kommer ur duschen så märker jag en tydlig förbättring på mina slitna längder, de är finare och mer "ihop".

Vilken är då bäst? Jag tycker de är bra för olika saker. Aussie's är bra när man inte har mycket tid medan Björn Axéns inpackning verkar bättre. Jag tror verkligen man kan ha båda och använda båda för olika tillfällen.


Björn Axén Deep Repair Conditioner kostar 150 kr
Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor kostar 125kr men jag köpte den i england för 3.50 £. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar