måndag 24 september 2012

Top 5 favorit nagelack.

Jag tänkte börja mitt allra första blogginlägg med en ursäkt. Tekniken har strulat så de har tyvärr inte kommit upp någon video. Ska försöka ha detta fixat till nästa vecka och videon där jag visar en enkel sminkning i brunt borde vara uppe på fredag.

Nu till något roligare. Här nedanför visar jag mina favoriter i nagellacks väg. Det är inte de minsta lika varandra och de finns alltid ett som passar för varje årstid.


De första i ordningen är Péridot från Chanel. Ni har säkert sett 1000 dupes för de här nagellacket men inget slår the reel deal. De är ett guldigt lack men ett enastående skimmer i, de är sjöjungfru blått i vissa ljus och grönt i vissa. Hade jag bara fått ha ett nagellack för resten av mitt liv så hade de fått bli detta. Det är inget billigt lack, går loss på 250 sek, mitt är dock köpt i taiwan men skulle definitivt betala fullpris om detta någon gång tog slut.



De andra lacket är från OPI och heter "Hopelessly in love". För min hudton är de det perfekta franska manikyrlacket. De är babyrosa med en ton av peach. Det kostar 150 kr och finns att köpa på bla kicks.



Detta underbara glitterlack från OPI heter "Last friday night" och kommer från Katy Perry kolektionen som kom ut för något år sedan. Det är en skir ljusblå bas med främst silver glitter och turkost glitter men de finns också mörkare blå också. De är väldigt skirt för sig själv, 5 lager för full täckning men de är underbart över ett blått baslack. Kostade 150 kr på kicks, finns säkert kvar på någon hemsida så som beautybay.com



Nästa lack är från Gallery Colours och är köpt i ett minde parfymeri i min stad. De heter "Red Sparkle" och är nummer 421 . De är ett rött glitterlack som bara skriker jul. De är ett väldigt fint glitter i en genomskinlig bas. Kostade 40 kr.

De sista och också fysikt minsta lacket är "Cute as a button" Från Essie. De är mitt i mellan ett rosa och ett persikofärgat lack och förbannat fint. De kostade 120 kr på kicks och är de perfekta sommarlacket. När jag var i Grekland hade jag detta på mina tår och under en vecka så flagade de nästan ingenting, trots, sol, sand och bad.  


Om ni vill se något av lacken på nageln så säg till så ska jag fixa de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar